W Austrii wiało

W Austrii wiało. Wiatr pchał wodę w rzeczkach, próbował zatrzymać nas w miejscu lub zepchnąć do rowu, wyciskał łzy. Taki był pierwszy dzień, w który udało nam się wystartować ze słowackiej Stupavy, obkupić się we wszelkiego rodzaju marketach, nie bez walki przejechać całe 30 km i szczęśliwie trafić na przytulne, bezpłatne miejsce kempingowe nad rzeką w parku narodowym Donau-Auen. Spotkaliśmy tam Kyle’a z Florydy, który w tym czasie, w którym my walczyliśmy z oporami powietrza przeszedł na piechotkę 20 km od strony Bratysławy. Przez parę minut zastanawialiśmy się nad użytecznością rowerów, jednak uroki okolicy, pierwszy spotkany podróżnik i możliwość rozbudowanej rozmowy po angielsku odwróciły naszą uwagę od mniej wygodnych tematów.

pedestrian border slovakia-austria-1357

Austria on the way to donau auen national park-1368

lima is happy-1386

Austria Donau Auen national park-1371

Austria donau auen national park-1398

Neusiedler See, wraz z ciągnącymi się kilometrami winnicami, stanowi główną atrakcję regionu Burgenland. Okrążaliśmy je od strony północnej, gdzie otoczone jest rozległymi mokradłami i zupełnie niewidoczne. Wybraliśmy więc kemping nad wodą, do którego prowadziła kuriozalna, prosta jak drut 3,5 km ścieżka przez wysokie trawy. Trafiliśmy tam po zmroku, nie znajdując nikogo, kto mógłby nas zarejestrować. Rano okazało się, że pobyt psa na trawnikach jak i plaży jest zabroniony, jezioro pozostało więc dla nas ukryte bezterminowo.

Wiatr towarzyszył nam do ostatniej chwili w krainie wina. Była nawet możliwość obrania go za patrona podróży i przemieszczanie się rowerową ścieżką tematyczną szlakiem turbin wiatrowych. Podróż na dwóch kołach i noclegi pod chmurką często nokautowały nas pięknem otoczenia i zbliżyły do żywiołów, do tego stopnia, że w ciepłej restauracji usychaliśmy z gorąca i przysypialiśmy od dusznej atmosfery. Już drugiego dnia w Austrii, do wiatru dołączyło słońce i w połączeniu z delikatnymi pagórkami, błękitnym niebem i słodkimi winogronami, życie stało się takie dobre.

Austria Burgenland-1403

Austria Burgenland-1437

Austria Burgenland-1433

Austria Burgenland-1451

Austria Burgenland-1456

(Visited 41 times, 1 visits today)